|
Czy palenie szkodzi zdrowiu?
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2957 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Konspekt lekcji oparty na polonistyczno-środowiskowej klasie III przy zastosowaniu metody kapeluszy myślowych
Scenariusz zajęć z zakresu edukacji polonistyczno-środowiskowej w klasie III z zastosowaniem metody kapeluszy myślowych Temat: „Czy palenie szkodzi zdrowiu?” – szukanie odpowiedzi na pytanie z zastosowaniem metody kapeluszy myślowych Edwarda de Bono.
Cele operacyjne: Uczeń: a. wie § na czym polega rola poszczególnych kapeluszy w metodzie de Bono § o szkodliwości palenia tytoniu § jak sobie radzić w sytuacji, gdy w najbliższym otoczeniu ktoś pali papierosy b. rozumie § konieczność dbałości o zdrowie swoje i innych c. potrafi § współpracować w grupie § czytać ze zrozumieniem § wyszukiwać potrzebne informacje § redagować myśli w formie zdań § prezentować efekty pracy grupy § wymienić powody, dla których nie warto palić papierosów Metody: § metoda kapeluszy myślowych § metoda zdań nie dokończonych
Formy: praca w grupach
Środki dydaktyczne: woda mineralna niegazowana do ćwiczeń Dennisona, kubki dla każdego dziecka, rebus, kapelusze w sześciu kolorach (biały, czerwony, czarny, żółty, zielony, niebieski) – dla każdego dziecka, kolorowe kartoniki do losowania grup (w kolorach kapeluszy), plakat wyjaśniający znaczenie kolorów kapeluszy, ulotki nt. szkodliwości palenia, arkusze szarego papieru i flamastry dla każdej z grup, znaczki „NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ...” dla każdego ucznia Przebieg zajęć: I. Czynności organizacyjne
1. Sprawdzenie obecności 2. Kontrola i ocena zadania domowego
II Zaangażowanie
1. Ćwiczenia z zakresu gimnastyki mózgu Dennisona 2. Rozwiązanie rebusa: „Nie pal przy mnie, proszę...” 3. Podanie tematu zajęć 4. Zapoznanie z metodą sześciu kapeluszy myślowych Edwarda de Bono – prezentacja kapeluszy i ich znaczenia (zawieszenie plakatu w widocznym miejscu) 5. Podział na grupy wg kolorów kapeluszy (losowanie kartoników; niebieski kapelusz dla nauczyciela)
III. Badanie
1. Praca w grupach – analiza przez uczniów otrzymanych zadań, dyskusja, negocjowanie 2. Nauczyciel w roli obserwatora, w razie potrzeby ukierunkowuje tok myślenia uczniów
IV. Przekształcanie
1. Przeniesienie własnych propozycji rozwiązań na arkusze szarego papieru 2. Nauczyciel pomaga tylko w razie potrzeby
V. Prezentacja
1. „Kapelusze” w ustalonej kolejności przedstawiają efekty własnej pracy, „kapelusz niebieski” - nauczyciel koordynuje przebieg prezentacji 2. Wyeksponowanie arkuszy, efektu pracy grup, w widocznym miejscu
VI. Refleksja
1. Wypowiedzi indywidualne – zdania nie dokończone: § „Palenie szkodzi, ponieważ...” § „Kiedy ktoś pali w moim towarzystwie mogę...” 2. Wyciągnięcie wniosku – odpowiedź na pytanie „Czy palenie szkodzi?”
VII. Ewaluacja
1. Zabawa ze śpiewem „Mój kask” 2. Uczniowie, którym podobały się zajęcia przypinają sobie znaczek „NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ...”
Opracowała Danuta Dziedzic, nauczyciel nauczania zintegrowanego Szkoły Podstawowej w Wylowie |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|